Day Trip to Kenong Rimba Park







22hb Oktober 2010-Jumaat..Daytrip ke Kenong Rimba Park, Jam 8.00 am dah ready kt hotel menunggu abg Shah tour guide kami bwa ( Mr Ian dan adiknya Diana dari UK ) ..macam biasa la diperlawa untuk menyertai tour nie...biasala org buat sales kena la ikut baru la tau nak jual produk nanti... :) menaiki kereta ke Batu 9 dan ambil boat ke Jetty Kenong - selama 20 minit...kami di bawa oleh en.Shah (tour guide tempatan) utk bawa ke Base Camp berjalan kaki sejauh 5km bersamaan berjalan kaki 1 jam 45minit...penat oooo....singgah beberapa Gua...Gua Telahup, Telangkup, gua batu tangga...kemudian kami berjalan ke base camp dan makan tgh hari bekal yg kami bawa...lepas makan sambung ke Gua Buta-ke gua buta nie mmg advanture sikit, kena mendaki dinding gua baru sampai ke muka pintu Gua Buta...mmg menarik dan cantik sgt keindahan dlm gua tu...mcm biasa la ada stalitit & stalitmite, oleh kerana kedudukan gua ni agak terpencil dan agak sukar org utk sampai ke sana..keadaannye amat baik berbanding gua yg aku dah gi Gua kecil di Raub, tp ada gak tangan gatal2 usik2 batu2 tu....Jumpa pokok besar-x tau la berapa tahun usianye...pas tu sayang x dpt melalui 'canopy walkway' sb dlm proses membaik pulih -ada tali putus....so, gate tersebut berkunci....oleh kerana sudah agak lewat kami tak pergi ke gua hijau-sayangnye....& berjalan kaki balik 1 jam lebih...ambil boat dan terus balik ke hotel....mlm tu mmg penat sgt2....so, aktiviti hari tu mmg menyeronokkan dpt berkenalan dgn lebih lanjut dgn Diana & Mr Ian....seronok sgt2.....(x byk taruk gambar, gambar2 yg lain boleh tgk di Facebook )

.


Thanks for reading

No comments: