Kursus di Kuantan IWK & Jalan2 Cari Makan

Jalan2 merambu dgn Kak Sal di Teluk Cempedak

Tempat Kursus 1/2 hari- di Indah Water

Hasil 'tangkapan' di Kuantan~Kasut Bata sales 70% dan selendang RM15 -2 lai

Makan sushi - Sushi No Ya Megamall

Jalan2 makan murtabak


Hotel tempat kami menginap-Luxury Hotel (budget hotel jee)


8hb Jun (Selasa) ~ Seawal 7.30 kami (mak & abah) (Adam x de lg, masih di KB dgn ayahnye) gerak ke Kuantan, berhenti kejap minum pagi n terus gerak ke Kuantan-abah aku yg drive ...hehehe...lalu highway awal sikit la sampai hampir 11am kami dah sampai di Bandar Kuantan terus aku ke office Kubang Buaya (ambil borang) untuk kursus 1.45Pm di IWK nanti....pas tu terus gerak ke Luxury Hotel area stadium Kuantan- Hotel budget je aku booking....(boleh claim RM80 jeeee...) kebetulan cuti sekolah semua harga hotel naik..Luxury Hotel ni pun dah full booked kalau tak booking tak tau arr tido mana-kena tido kt Pekan umah adik aku arr gamaknye...Aku booking bilik Deluxe ( 1 Queen bed+ 1 single bed) ok la asalkan leh tido selesa ok la yang penting ada lif memudahkan mak aku nak naik ke bilik....beso gak hotel nie aku ingat kecik je-byk bilik...kebetulan bilik ni atas sekali tingkat 3 mengadap ke stadium dan East cost mall-cantik la view dia coz ada bilik tengah gak x nampak view langsung..harga RM68++ utk Deluxe room ni..kalau kt hotel tempat aku kerja tu kalau bilik mcm nie panggil bilik Family-RM120nett.
Pas rehat jap aku g kurus kt IWK area transit point dekat je la dr hotel tu...mak abah aku rehat kt bilik kursus nie pun sampai kul 5pm je...kursus E-perolehan IWK nie-kursus bagaimana kita nak Bid harga tander melalui online oleh IWK(indah water) bagi pembekal/kontraktor yg berdaftar dgn IWK..Kursus ni ajar mcm mna kita nak Bida harga, mcm mna nak isi dan lain2 la...so pas ni tak perlu beli borang tender susah2 nak g hantar tender...semua melalui online...kenapa aku yg kena gi?...lain bidang ekk, perhotelan n construction-lompat sana lompat sini (bos sama) ..pas habis kursus nie aku g makan murtabak mengkasar kt area UItm bukit sekilau dgn adik lelaki (BJ) dr Pekan & abah aku..pas tu jalan2 dgn family aku sb mak aku nak makan shusi bwk la ke Megamall kuantan.....kami g Sushi noya dlm Megamall tu...pas makan nampak lak sale Bata-beli la kasut RM15 setelah offer 70% mak aku beli Bata confirt..pas tu naik ke tingkat atas berkaraoke "jamban" dgn adik aku-sampai kering tekak2...
hampir 7.30pm balik ke hotel mak abah aku rehat semua aku kuar balik dgn Kak Sal gi pulak ke TC(teluk cempedak) jalan2 kt sana-dlm expo beli lak selendang - 2 lai RM15 ok la tuu.....(hantu selendang lak) pas dr TC g lepak kt Coffee Street kt area Sri Dagangan dgn Kak Sal sampai Jam 12.30am...balik hampir kul 1am...mmg meletihkan hari tu....keesokan hari, pagi check out g office jap tgh hari balik Lipis.......


Thanks for reading

No comments: