Jalan2 KL-Wesak Day

Tudung ni beli kt Uptown

Kamera Nikon ni la aku beli+rechargeable battery+casing

Wesay day Public Holiday~So hari tu aku naik bas pagi ke KL jam 10.30am....sampai KL dlm Jam 1.30pm tgh org semayang Jumaat....Lepas lunch area pekeliling....aku g minum petang kt Concorde hotel....dan pas tu Ke Pertama Complex-tujuan utama nak cari camera digital compak utk menyenap pic2 utk masuk dlm blog dll....senang ada satu, tak la bergantung pada Kamera Hp je...wpun cita2 tu nak pakai DSLR Nikon D90 tp tu arr tak mampu nak beli lg.....ekekeke....(apa2 pun camera dig. Canon Ixus 400 7 thn yang lepas masih ada lg)
Kalau nak beli barang mmg aku suka ronda sorang2 senang aku nak masuk kedai mana2 aku nak masuk.....kebetulan Nikon ada offer Nikon Coolpix L21 8MP RM298 hampir RM300 gak la...tp ok la budget aku pun tak byk...8MP pun dah memadai kalau nak print pun paling beso pun 8R ok la dlm 5MP-8MP gambar pun dah cantik bg penerangan adik sales girl tu la yg ckp..., tp tu arr pakai bateri AA tu...so dgn RM298 tu aku dpt la cover camera, screen protection, memori kad pun upgrade dr 2G to 4G...entahla aku kena tipu ke..mmg dah berpatutan aku beli ke....apa2 pun lepas arr budget murah aku tu.....tambahan aku beli Rechargeable battery memudahkan aku nak tukar2 ...(sales girl) tu ckp baik pakai jenis Bett AA nie dr recharge balik - nak amik ati aku je tu kot....Bila Dig.cam pakai AA batt. so bentuk dia tu x la seslim dgn Cam.Dig yg charge semula tu....tak pe la....
Pas tu dlm 8.30pm aku g dinner lak dgn mmber lama zaman sekolah dulu....g pulak ke Uptown beli tudung je 3 jenis.-murah la beli kt sini tudung tu...2 jenis selendang 1 jenis syira...tak mampu shopping byk2....last jumpa abang long aku & balik rumah dia...keesokan hari balik kg sama2.....cuti lg....


Thanks for reading

No comments: